Bliv klogere på billedhuggeren Anne Marie Carl-Nielsen

Målgruppe: Udskolingen

Anne Marie Carl-Nielsen var en kunstnerisk verdensstjerne, der opnåede alt, hvad en billedhugger kan drømme om. I dette forløb bliver der sat fokus på hendes arbejde og hendes muligheder i en mandsdomineret verden.
Foto: Carl Nielsen Museet

I materialet bliver du præsenteret for billedhuggeren Anne Marie Carl-Nielsen samt for hendes liv og virke. Du kommer også til at undersøge kvinders og mænds jobmuligheder før og nu gennem tre forskellige opgaver. Endelig skal du sætte fokus på dine egne fremtidsdrømme.

Download materialet om Anne Marie Carl-Nielsen her
Fag: Samfundsfag, dansk
Målgruppe: Udskolingen

Læringsmål:
• Eleven kan tage stilling til egne kompetencer og drømme om uddannelse og fremtidigt arbejdsliv
• Eleven kan tage stilling til og handle i forhold til sociale og kulturelle sammenhænge og problemstillinger
• Eleven kan forholde sig til almene temaer gennem systematisk undersøgelse af litteratur og andre æstetiske tekster
• Eleven kan udtrykke sig i skrift, tale, lyd og billede i formelle situationer
• Eleven kan læse og forholde sig til tekster i faglige og offentlige sammenhænge